Voelt u zich ziek? Of heeft u pijn? Kijk dan altijd eerst op thuisarts.nl. Schrijf op waar u last van heeft. Bijvoorbeeld “buikgriep”. Een arts voorziet u van goede informatie en advies.
Kan thuisarts.nl u niet helpen? Of adviseert thuisarts.nl u contact op te nemen met de huisarts? Bel dan met de assistente van de praktijk: 020 – 665 31 66.
Om onze patiënten beter te kunnen helpen werken wij de komende weken hard aan het verbeteren van onze triage. Hierdoor kunt u minder makkelijk een afspraak krijgen in de ochtend tussen 8-9 u. U kunt altijd gezien worden als het een spoedgeval betreft. We danken u voor uw begrip
De assistente is goed bereikbaar van 8.00 tot 10.00 en van 10.30 tot 12.30. U kunt ook in de middag bellen tussen 14.00 en 15.30. In de middag is een afspraak inplannen wel moelijker.
Tot slot: wat is uw belangrijkste vraag aan de huisarts? Denk daar voor de afspraak goed over na. Schrijf de vraag desnoods op een briefje. Als u goed voorbereid bent, kan de huisarts u beter helpen.
Tijdens een afspraak is er voldoende tijd om één klacht te bespreken. Heeft u meer dan één serieuze klacht? Vertel dat duidelijk tegen de assistente als u een afspraak inplant. Zij kan extra tijd voor u vrijmaken. Zo voorkomen we samen dat het spreekuur uitloopt.
Voor wie?
Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die fysiek niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Een huisbezoek moet u van te voren aanvragen bij de assistente. Zij maakt een afspraak voor u in de agenda van de huisarts. Voor het aanvragen van een huisbezoek kunt vóór 10:30 bellen. De huisarts komt dan tussen 11:00 en 13:00 bij u langs.
Liever in de praktijk
Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, kunt u dat toch beter doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.
Niet buiten het werkgebied
Helaas is het niet mogelijk om visites buiten ons werkgebied te doen. Als u buiten ons werkgebied woont en denkt dat u mogelijk in de toekomst een visite nodig hebt, raden wij u aan tijdig een andere huisarts te zoeken.
Voor spoedgevallen kunt u overdag (op werkdagen) bellen naar 020-6653166, keuze 1.
Buiten de praktijktijden en in de weekenden wordt er waargenomen via de huisartsenpost. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in de regio Amsterdam samen. De huisartsenpost is alleen bedoeld voor spoedeisende problemen die niet kunnen wachten tot uw eigen huisarts weer open is.
Openingstijden:
Iedere werkdag kunt u na 17.00 uur tot 8.00 uur de volgende werkdag terecht. Op zaterdag, zondag en op feestdagen is de huisartsenpost ook geopend.
Maak altijd eerst een afspraak voor dat u naar de post gaat!
En houd uw verzekeringsgegevens bij de hand.
Adres Huisartsenpost Amsterdam centrum/oost:
OLVG, Oosterpark 9
088-0030600
http://www.huisartsenpostenamsterdam.nl/home/
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Een persoonlijk gezondheids dossier (PGO) is een eigen dossier van de patiënt, waar de patiënt zijn of haar data van verschillende zorgverleners – bijvoorbeeld huisarts en ziekenhuis – in een eigen dossier kan bewaren.
U kunt zelf een PGO uitzoeken. Het gebruik van een PGO wordt door de overheid aangemoedigd. Wij zorgen dat de relevante data uit uw dossier die bij ons bekend is, bij de leverancier van het PGO terecht komt.
Het gebruik van een PGO is doorgaans gratis.
U bent zelf vrij een PGO uit te zoeken. Een overzicht met beschikbare PGO’s vindt u hier. Mogelijke leveranciers zijn onder andere Quly en Gezondheidsmeter
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht